Κυριακή 19 Ιουνίου 2016

Διαδρομές (Αρχαιολογικές και άλλες)


Αυτό το απόσπασμα χάρτη (η εικόνα μεγαλώνει με κλικ) είναι από το χειρόγραφο και άλλα κείμενα και φωτογραφίες του π. Αντώνη Φόνσου. Ήξερα, από μισόλογα, είτε της γιαγιάς μου, είτε της Μαριεττώς ότι υπάρχουν περίεργα και ξεχασμένα μέρη στο οροπέδιο με την ονομασία Πολέμου Κάμπος.  Μου είχαν κολλήσει πχ τα "Γράμματα".   Κι ο παπα-Αντώνης που τα περπάτησε, πάει καιρός, μας έλεγε ιστορίες σχετικά, ώρες ατέλειωτες. Μετά αποφάσισε να τα γράψει. Προσπάθησα να τα βάλω σε μία σειρά στις "Αρχαιολογικές και άλλες Διαδρομές" και στο "Οδοιπορικό στα Κάτω Μέρη".  Όταν το πρωτοέκανα, δεν υπήρχαν δορυφορικοί χάρτες, ούτε είχα μελετήσει τις αεροφωτογραφίες της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού, ούτε ήταν εύκολα τα φορητά GPS.

Τώρα, με το Google Earth (αν δεν το έχετε εγκαταστήσει, να το κάνετε), πολλά από τα αναφερόμενα μέρη έχουν αποτυπωθεί (και έχω ανεβάσει και σχετικές φωτογραφίες, που φαίνονται, στην επιλογή "Panoramio" στο Google Earth).


Δεν έχω πάει και δεν έχω δει το "1", "της Κορασίδας την Σπηλιά". 

Αυτά έχουν αξία γιατί είναι η κληρονομιά μας.  Ή δεν έχουν αξία και δεν βαριέσαι, άστα να ξεχαστούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: